Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 2-8 dagar, beställningsvaror kan ta längre tid.

Vikingprodukter skickar din beställning med Dhl Freight, Dhl Express, Bring eller Jetpak. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på gods skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan, kontakta även oss på Vikingprodukter så att vi omgående kan justera skadan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan och därefter även kontakta oss. Märk väl att transportskador anmälda senare än 7 dagar efter mottagandet inte ersätts. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur så fakturerar vi dig för de fraktkostnader som uppkommit för tur och returfrakt samt för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i vår webbutik och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter våra transportavtal.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi på Vikingprodukter vänder oss i första hand till företag där lagda order är bindande och inte utan vidare kan annulleras då vi tillverkar och beställer de flesta varor efter order.

Till privatpersoner följer vi lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, varorna ska vara i säljbart nyskick och ligga i obruten originalkartong. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (returrätt gäller ej vid specialbeställda varor). Vi garanterar att de produkter vi säljer håller utlovade specifikationer. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man nya varor, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Faktura / Vikinghjälmen Produkter AB
Endast möjligt till företag. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt organisationsnummer. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% per år från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr.
 

- Förskottsbetalning
Svenska kunder betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. 5786-3037 eller Plusgiro nr. 20 76 99-0. Finska kunder kan betala i Euro till vårt finska konto FI62-31313001036243. Norska kunder kan betala fakturabeloppet i NOK till vårt norska konto nr. NO64-90460523795. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Minimiorder

Minimiorder är 200 kr exklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Moms visas: